L'equip de monitors Objectius Metodologia Activitats
Tres imatges de grups de nens i una altra de monitors que van canviant. Dues imatges que canvien. En una es veuen uns monitors disfressats de pagesos mentre els nens miren la representació fent una gran rotllana al prat, a l’altra imatge es veuen molts nens i monitors fent una activitat al laberint, els nens estant fent activitats en petits grupets i en llocs diferents.
     
 


L'Equip de Monitors

Un àmbit educatiu seriós necessita forçosament un equip humà especialitzat en l'àmbit educatiu. Així doncs, els nostres monitors són gent titulada en el camp de l'educació en el lleure i, també, amb diplomatures o llicenciatures de mestres. Preparem, executem i avaluem amb el màxim rigor per oferir unes activitats de qualitat que mai s'estanquin i us satisfacin plenament.L'equip sempre intenta aportar coses noves en el mòn de l'educació, sobre com fer del tot profitosa una experiència com aquesta fora de l'aula (especialment en les estades superiors a un dia).

 
     
 

Objectius Generals
 
 
  • Respectar l'entorn, ja siguin persones, el medi, el material i les infraestructures.
  • Observar, identificar i analitzar les caracterstiques dels fets socials i naturals.
  • Sensibilitzar-se sobre la influencia de l'home en el medi.
  • Conéixer a través de fonts no escrites.
  • Relacionar coneixements teòrics amb situacions pràctiques.
  • Cooperar en el treball en equip
   
     
     
     
 


Metodologia

La metodologia base amb la que l'equip de monitors treballem es fonamenta en el treball en petits grups on cada nen disposa de l'atenció necessària per assolir els objectius que ens hem marcat per a cada activitat.

Les nostres propostes sempre van acompanyades de la part més important als ulls del nen/a, la diversió o part lúdica de l'aprenentatge. Sempre programem partint de la idea que els nens i les nenes surten de l'escola amb l'objectiu de passar-s'ho bé. Volen satisfer-los a ells i, a la vegada, volem sobrepassar les expectatives dels mestres en quant a la nostra proposta educativa.

La nostra metodologia es recolza sobre activitats molt diferents a les que una aula pot oferir. Partint dels coneixements previs de l'infant, els ampliem aprofitant el nostre entorn amb l'experimentació i el treball amb l'ús dels cinc sentits. D'aquesta manera, s'aconsegueix que els nous coneixements adquirits siguin constructius i, per tant, molt significatius.

També som partidaris d'emmarcar les nostres activitats en un centre d'interés. D'aquesta manera aconseguim que l'infant s'introdueixi en un món on ell és protagonista i, per tant, hi té una participació extraordinària. Un espai ambientat donen credibilitat al centre d'interés, unes activitats coherents reforcen l'aprenentatge sobre el tema tractat i un eix d'animació introdueix i finalitza el dia o els dies al Xop, així com també motiva l'actitud dels nens i les nenes.

D'altra banda creiem que per poder afirmar que una sortida escolar ha estat útil cal haber-la treballat anterior i posteriorment a l'aula. El Xop ofereix aquesta possibilitat amb la finalitat de fer més profitosa la vostra estància.

 

 
     
 

Activitats

L'equip de monitors del Xop ha elaborat una sèrie d'activitats amb la idea que siguin àgils, enriquidores, variades, diferents i adaptables a diversos grups i edats:
 
     
   


    M O N O G R À F I C S

 


 


Un dia de monogràfics al Xop comença amb l'acollida. Una explicació del que farem durant el dia a partir d'una petita representació teatral on un o més personatges ambientats conviden als nens i les nenes a participar activament del dia. És un moment per a conèixer-nos, per a motivar els infants, per a presentar les activitats i per a organitzar-nos. Posteriorment, per grups, s'inicien les activitats. Totes tenen la mateixa durada per poder-nos servir del sistema circular. Cada zona no és únicament un lloc on s'hi desenvolupa una activitat, sinó que és part d'un tot que transmet una informació no verbal tan important com la pròpia activitat. L'ambientació és un aspecte molt acurat en els monogràfics.

Un cop realitzades totes les activitats i havent dinat, el dia té una cloenda que els personatges de l'acollida dirigeixen. Aprenem jugant amb jocs cooperatius i acabem la jornada amb l'acomiadament, un moment realment bonic i que dóna un autèntic sentit al centre d'interès.

       


L'Horta de Lleida
(galliner, museu d'eines, l'hort, els fruiters, el racó d'herbes)

Les abelles, la mel i l'apicultor

La vida al bosc i al riu

Ecologia
(Ecogimkama, Aprofitem els residus, Energies alternatives)

Festes Populars
(Castanyada, Nadal, Dia de la Pau, Carnestoltes, Primavera, St. Jordi,...

Els indis

   
   


  
 C R È D I T S  D E  S Í N T E S I

 


 


Les activitats que s'ofereixen com a crèdits de síntesi doten d'uns continguts complementaris a l'estricta formació curricular. Amplien coneixements i, alhora, fan un repàs dels tractats durant el curs escolars en les diferents matèries.

Les nostres activitats de crèdits de síntesi es caracteritzen perquè tenen una part d'investigació, una de lúdica i, també, una altra de repàs dels conceptes adquirits. Són activitats que motiven als adolescents, un grup diana que molts cops li costa mostrar interès per les activitats que se li ofereixen.

     


Tallers audiovisuals
(vídeo, fotografia, premsa,...)

L'Horta de Lleida
(passat i present, economia, paisatge, cultura,...)

La vida al bosc i al riu
(xarxes tròfiques, éssers vius, analítica d'aigües, estudi de parcel·les,...)
Lleida i el seu entorn (Lleida turística i l'Horta de Lleida)

   
   


  
C O N V I V È N C I E S

 


 


Jornades per a reflexionar i millorar les nostres actituds respecte a les relacions amb l'entorn, és a dir, amb companys i companyes, mestres, material, medi ambient,...

Són activitats especialment idònies per iniciar o millorar les relacions grupals i, per aquest motiu, són aconsellables especialment a l'inici de curs i, també, en moments que el grup classe té dificultats de convivència.

       


Referent a un mateix
(autoestima, autoconeixement, maduració)


Referent a l'entorn
(persones, material, mediambient)

   
   


  
A L T R E S   A C T I V I T A T S

 


 


Activitats de curta durada que es deriven de part dels monogràfics o dels crèdits de síntesi. En la llista següent se'n presenten algunes però es poden sol·licitar totes aquelles que el centre desitgi i formin part de les activitats esmentades. També n'oferim que no es troben dins de cap activitat.

       


Bombolles de sabó
(joc, experimentació i art amb bombolles)

El Galliner (coneixem els animals, les seves diferències i els alimentem)
Cuina de temporada (aprenem a fer confitures o pizzes)

   
   


  
P R O G R A M A C I Ó   A  M I D A

 
Programem activitats que els centres sol·liciten i no figuren a la llista


   
 
Lleida i el seu entorn Les abelles Vida al bosc i al riu C.S audiovisuals Cuina de temporada Bombolles de sabó Festes populars Festes populars Els indis L'horta de Lleida
Fotomuntatge on es veu l’entrada de la casa i dos Cocs un està pintant a l’altre. Dins l’estructura escalonada, s’hi veuen altres fotografies que fan referència a activitats educatives.
Adreça de EL XOP i telèfon de contacte 973 20 23 64 i correu electrònic bustia@elxop.com