|
|
M O N O G R À F I C S
|
|
Un dia de monogràfics al Xop comença amb l'acollida. Una explicació del que farem durant el dia a partir d'una petita representació teatral on un o més personatges ambientats conviden als nens i les nenes a participar activament del dia. És un moment per a conèixer-nos, per a motivar els infants, per a presentar les activitats i per a organitzar-nos. Posteriorment, per grups, s'inicien les activitats. Totes tenen la mateixa durada per poder-nos servir del sistema circular. Cada zona no és únicament un lloc on s'hi desenvolupa una activitat, sinó que és part d'un tot que transmet una informació no verbal tan important com la pròpia activitat. L'ambientació és un aspecte molt acurat en els monogràfics. Un cop realitzades totes les activitats i havent dinat, el dia té una cloenda que els personatges de l'acollida dirigeixen. Aprenem jugant amb jocs cooperatius i acabem la jornada amb l'acomiadament, un moment realment bonic i que dóna un autèntic sentit al centre d'interès.
|
|
|
|
|
|
L'Horta de Lleida (galliner, museu d'eines, l'hort, els fruiters, el racó d'herbes) |
Les abelles, la mel i l'apicultor |
La vida al bosc i al riu |
Ecologia (Ecogimkama, Aprofitem els residus, Energies alternatives) |
Festes Populars (Castanyada, Nadal, Dia de la Pau, Carnestoltes, Primavera, St. Jordi,... |
Els indis |
|
|
|
|
|
C R È D I T S D E S Í N T E S I
|
|
Les activitats que s'ofereixen com a crèdits de síntesi doten d'uns continguts complementaris a l'estricta formació curricular. Amplien coneixements i, alhora, fan un repàs dels tractats durant el curs escolars en les diferents matèries.
Les nostres activitats de crèdits de síntesi es caracteritzen perquè tenen una part d'investigació, una de lúdica i, també, una altra de repàs dels conceptes adquirits. Són activitats que motiven als adolescents, un grup diana que molts cops li costa mostrar interès per les activitats que se li ofereixen.
|
|
|
|
|
Tallers audiovisuals (vídeo, fotografia, premsa,...) |
L'Horta de Lleida (passat i present, economia, paisatge, cultura,...) |
La vida al bosc i al riu (xarxes tròfiques, éssers vius, analítica d'aigües, estudi de parcel·les,...) |
Lleida i el seu entorn (Lleida turística i l'Horta de Lleida) |
|
|
|
|
|
C O N V I V È N C I E S
|
|
Jornades per a reflexionar i millorar les nostres actituds respecte a les relacions amb l'entorn, és a dir, amb companys i companyes, mestres, material, medi ambient,...
Són activitats especialment idònies per iniciar o millorar les relacions grupals i, per aquest motiu, són aconsellables especialment a l'inici de curs i, també, en moments que el grup classe té dificultats de convivència. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A L T R E S A C T I V I T A T S
|
|
Activitats de curta durada que es deriven de part dels monogràfics o dels crèdits de síntesi. En la llista següent se'n presenten algunes però es poden sol·licitar totes aquelles que el centre desitgi i formin part de les activitats esmentades. També n'oferim que no es troben dins de cap activitat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
P R O G R A M A C I Ó A M I D A
|
|
Programem activitats que els centres sol·liciten i no figuren a la llista
|
|
|
|
|