|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EDAT: De 12 a 18 anys. |
|
|
|
|
|
|
DURADA: De 3 a 5 dies.
|
|
|
|
|
ESPAIS: Aula Natura, exteriors del Xop, cooperativa de fruita, font i ermita de Grenyana, fruiters, mirador, museu d'eines, hort,...
|
|
|
|
|
MATERIAL OBLIGATORI: (Estoig complet).
MATERIAL OPCIONAL: (Prismàtics). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EXPLICACIÓ GENERAL DE L'ACTIVITAT:
Crèdit que sorprendrà als alumnes per la riquesa de l'Horta de Lleida. Es combinen activitat de diversos tipus (àmbit cultural, paisatgístic, econòmic, medioambiental, gastronòmic, religiós i històric) de forma gens feixuga i molt interactiva amb el medi.
|
|
|
|
|
. OBJECTIUS:
- Conèixer les característiques de l'Horta.
-
Ser conscient de l'evolució soferta.
-
Comprendre l'antiga autosuficiència dels pagesos.
-
Identificar i valorar les plantacions típiques de l'Horta.
-
Identificar les parts i característiques de la torre.
-
Conèixer les festes populars i altres tradicions de l'Horta.
|
|
|
|
|
ACTIVITATS:
-
Que és l'Horta? (des del mirador i amb ajuda de mapes i prismàtics anem interpretant que és l'Horta de Lleida i quines característiques té).
-
La vida al tros: abans i ara (a través del museu descobrim com ha evolucionat la vida a l'Horta, de l'autosuficiència al mercat global).
-
La fruticultura (amb una sortida als camps i les cooperatives coneixem i valorem la feina que comporta produir una poma).
-
Les tradicions (religiositat, festes i aplecs, ens donen una visió més amplia de la vida a l'Horta).
-
La torre (Veiem que peculiar és aquest edifici i les característiques que demostren estar concebut amb una gran practicitat).
-
(...)
|
|
|
|
|