|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EDAT: De 13 a 18 anys. |
|
|
|
|
DURADA: De 3 a 5 dies.
|
|
|
|
ESPAIS: Aula Natura, exteriors del Xop, mirador, bosc, riu, museu d'eines.
|
|
|
|
MATERIAL OBLIGATORI: (
Estoig complet
).
MATERIAL OPCIONAL: (lupa, prismàtics). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EXPLICACIÓ GENERAL DE L'ACTIVITAT:
Està emmarcat dins del Projecte Rius i s'estructura com un crèdit de síntesi a secundària i es realitza l'estudi del riu com a base, però també tot el seu entorn, el bosc de ribera amb la fauna i flora i l'acció de l'home constatada en la configuració del paisatge.
|
|
|
|
|
OBJECTIUS:
-
Identificar la fauna i la flora típica del bosc de ribera.
-
Saber fer un estudi de les qualitats de l'aigua (color , olor, temperatura, duresa, nitrats, ph,..).
-
Conèixer la interrelació i equilibri entre animals i plantes.
-
Valorar la importància d'un l'entorn no contaminat per l'equilibri de la vida.
-
Saber interpretar diversos rastres d'animals.
.
|
|
|
|
|
ACTIVITATS:
-
L'equilibri en la natura (a través de diverses activitats demostrem la relació que hi ha en la vida d'espècies de flora i fauna diferents).
-
Les qualitats de l'aigua (a través d'experiments senzills, però rigorosos, extraiem conclusions de la qualitat de l'aigua i, en conseqüència dels sdeus habitants).
-
Estudi d'una parcel·la (fem investiguem acuradament una zona delimitada per veure quin tipus de flora presenta el nostre bosc de ribera).
-
(...)
|
|
|
|
 |